Дневни светлини - Daytime Running Lamp

 

 

 

Програмира се чрез светлинния клаксон. Има следните функции:

1.Активиране/деактивиране

2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%

3.Функция „изпрати ме до вкъщи” за – 5,10,20,30 секунди.

Програмирането на модула става на три групи. Влизането в програмен режим става при подаден контакт от контактния ключ и изключени светлини на автомобила.Задържате светлинния клаксон за около 7 секунди - ще чуете троен звуков сигнал.Модула вече е в програмен режим.Изключете светлинния клаксон. Веднъж влязъл в програмен режим модула обхожда всички програмни групи последователно.

***************************************************************************

1-ва група:

2 кратки звука.Две състояния:активен/неактивен модул.

1 – ви кратък звук – активен модул.

2 – ри кратък звук – неактивен модул.

За да изберете желаното състояние включете и задръжте светлинния клаксон включен веднага след съответния звуков сигнал докато чуете троен звуков сигнал. За удобство ако изберем състояние от тази група, веднага след това модула излиза от програмен режим.

***************************************************************************

2-ра група:

4 кратки звука. 4 състояния.Избор силата на светене.

1 – ви кратък звук – 20%.

2 – ри кратък звук – 25%.

3 – ти кратък звук – 30%.

4 – ти кратък звук – 35%.

За да изберете желаното състояние включете и задръжте светлинния клаксон включен веднага след съответния звуков сигнал докато чуете троен звуков сигнал. Независимо дали сте избрали състояние или не, се преминава към следващата група.

***************************************************************************

3-та група:

5 кратки звука.5 състояния.Настройка на функцията „Изпрати ме до вкъщи”

1 – ви кратък звук – неактивна функция.

2 – ри кратък звук – време 5 секунди.

3 – ти кратък звук – време 10 секунди.

4 – ти кратък звук – време 20 секунди.

5 – ти кратък звук – време 30 секунди.

За да изберете желаното състояние включете и задръжте светлинния клаксон включен веднага след съответния звуков сигнал докато чуете троен звуков сигнал. За удобство при активна функция „Изпрати ме до вкъщи” силата на светене е винаги 50%.

***************************************************************************

Излизане от програмния режим става след обхождане на всички групи последвано от 6 къси звукови сигнала. Функцията "Изпрати ме до вкъщи" има особенност при своята работа.Независимо коя стойност на времезакъснение сме избрали функцията се активира само ако през текущия период на работа т.е от стартиране на двигателя до неговото изключване сме използвали стандартните светлини на автомобила.

Daytime Running Lights или в буквален превод дневни светлини.

В много от по-новите автомобили тази система е заложена от завода производител, като нейната цел е да включва специално създадени светлини на автомобила при движение през светлата част на денонощието. По този начин насрещно движещите се автомобили, забелязват автомобила от по-далечно разстояние. Това директно спомага за намаляването на ПТП, или евентуални рискови ситуации. Реално дългите светлини не са много по-силни от късите (нажежаемата жичка на дългите светлини е същата като тази на късите светлини, а напрежението, което постъпва към двете жички е почти еднакво) - разликата в мощността е 5W, тоест колкото една габаритна светлина. Разликата идва от положението на жичката за дългите светлини, което води до излизането на светлинния лъч под по-различен ъгъл - тоест дългите светлини светят по-високо от късите и Този случай са подходящи за DRL Габаритните светлини на автомобила светят прекалено слабо и в никакъв случай не могат да бъдат видяни или да привличат внимание от далечно разстояние. Късите светлини изразходват сумарно около 150w /вкл. габарити, задни светлини и т.н./, което от своя страна повишава разхода на гориво. Не само това, но в студените месеци, когато е завишена консумацията на ел. енергия в автомобила, постоянно включените къси светлини, могат да доведат до системно недозареждане на акумулатора, по-трудно палене сутрин и в крайна сметка нов акумулатор. Шофьора трябва сам да се грижи за включването и изключването на късите светлини денем. Постоянната употреба на късите светлини увеличава работният режим на лампите им, което налага по-честата им замяна. DRL e модул, който се свързва към електрическата инсталация на автомобила, така че да управлява дългите светлини или късите светлини в ролята им на дневни светлини с редуцирано напрежение при движение на автомобила през деня автоматично, следейки дали автомобила е с работещ двигател или не. Това създава удобство за шофиране денем и допринася да се повиши ресурса на лампите минимум 2 пъти. Модула регистрира, че автомобилът е със запален двигател измервайки напрежението на бордовата му инсталация. Още едно предимство на DRL е плавния старт на светлините, което в студените зимни дни допълнително увеличава живота на лампите. Допълнителна функция е удълженото запалване и плавно изгасване на дневните светлини. След като ползваме габарит, къси или дълги от фабричният ключ автоматично се изключва DRL модула и обратно. Модулът DRL може да се свърже да управлява автоматично и допълнително монтирани специални светлини за движение през деня.

Технически характеристики:

1. Макс. допустима мощност за управление 120W

2. Работно напрежение 11÷17 V

3. Време за сработване след старт от 2 до 5сек.

4. Време за изключване на светлините Стандартно 4 сек.

5. Прагово напрежение за сработване 13.2 V

6. Прагово напрежение за изключване 11.98 V

7. Време за плавно пускане или спиране на светлините - 5 сек.

8. Звукова сигнализация - Да

9. Консумация в режим на покой 0,0012 А

Когато модула се свързва между ключа за светлините и таблото с бушоните, двата зелени кабела се свързват задължително заедно Изисквания към монтажа. Свързването на модула към електрическата инсталация на автомобила се осъществява чрез 6 кабела с различни цветове и дебелина.

1. Свържете черния кабел (2.5mm²) към КЛ.31 (маса) към силов (дебел) кабел от инсталацията или към шасито на автомобила.

2. Свържете жълтия кабел (0.75mm²) към КЛ.15 (+ след контактния ключ) към инсталацията на автомобила.

3. Свържете белия кабел (0.75mm²) към КЛ.58 (сигнал от габаритите) към инсталацията на автомобила.

4. Свържете двата зелени кабела (1.5mm²) към КЛ.56 (светлини – дълги или къси) към инсталацията на автомобила.

5. Свържете кафявия кабел (1mm²) (управление на габаритите) към габаритите на автомобила. Забележка: Този кабел не е наличен във версията без управление габаритите.

6. Свържете червения кабел (2.5mm²) към КЛ.30 (постоянен +) към силов (дебел) кабел +12V от инсталацията на автомобила. Внимание!:

Винаги монтирайте модула през предпазител 15А! Важно!!! • Не използвайте каквито и да е бързи връзки при свързването за силовите кабели (червен, двата зелени,черен,кафяв). Връзката трябва да се осъществи чрез запояване! Останалите изводи са сигнални и при тях е допустимо използването на специализирани присъединителни клеми: • Не монтирайте модула до източници на топлина или влага! •

Преди монтажа проверете: За да се гарантира коректна работа на модулите, когато двигателя работи, напрежението в бордовата инсталация на автомобила трябва да е минимум 13.2V. Ако напрежението е по-малко от 13.2V или по-голямо от 16V то модула няма да работи коректно или изобщо.

 

Тълкуване на клипа

Подаване на контакт и запалване-светва червен светодиод -единичен звук и плавно включване на светлините

-изключване на контакт- угасва червения светодиод -плавно изключване на светлините

 

 

 

 
 


 
Hosted by uCoz